Peníze investované do reklamy dnes u řady firem tvoří nezanedbatelnou část jejich rozpočtu. České firmy utrácí za reklamu čím dál více a náklady největších gigantů často přesahují miliardu.

I jako malá firma či soukromník ale můžete s daleko menším rozpočtem dokázat hodně. SEO a PPC patří mezi reklamní odvětví, do nichž můžete investovat třeba jen pár tisíc, a přesto sklidit nemalé úspěchy. Jaké jsou výhody a rozdíly obojího? Na to se podíváme v tomto článku. 

SEO versus PPC – placené a organické výsledky vyhledávání 

Dva hlavní rozdíly mezi SEO a PPC jsou následující: placené výsledky z PPC se zobrazují nahoře na stránce (v některých případech naopak dole), ještě nad organickými výsledky, k nimž vám může dopomoci SEO.

Druhý hlavní rozdíl je ten, že organická návštěvnost ze SEO je zdarma, zatímco u PPC za každé kliknutí platíte.

Znamená to, že jsou oba přístupy v rozporu? Vůbec ne. Naopak fungují nejlépe, pakliže se vzájemně doplňují! 

Optimalizací pro vyhledávače vylepšíte svou organickou návštěvnost 

SEO má své neoddiskutovatelné přednosti, mezi něž patří především:

PPC cílí přesněji 

SEO Kladno

Jelikož je PPC obecně dražší nežli SEO a lidé placeným výsledkům méně věří, vyplatí se tato strategie vůbec? My věříme, že ano, a to z následujících důvodů:

V ideálním případě se SEO s PPC vzájemně doplňují 

Máte-li tuto možnost a prostředky, rozhodně vsaďte na obojí. Výhody tohoto řešení jsou nespočetné, například:

Zkrátka, kombinací SEO s PPC můžete pouze získat. Jestli vás zajímá srovnání PPC s dalším odvětvím reklamy, jímž je affiliate marketing, klikněte na tento řádek. 

Jak vidíte rozdíly mezi oběma přístupy a jejich individuální výhody vy? Pište do sekce komentářů!

Barbora Koukolová