Jak jsem se rozhodla zjistit, co umí virtuální asistentka?

Pod pojmem virtuální asistentka si spousta lidí představuje nějakou uměle vytvořenou aplikaci, která
funguje stejně jako klasická asistentka z masa a kostí, což je hloupost. Už ten název by vám měl
napovědět, že je to v podstatě živá bytost, která pracuje ve virtuálním prostředí tzv. na dálku.
Každá virtuální asistentka dokáže pracovat na stejném principu jako ta, kterou si běžně firmy platí v
kanceláři, jen s tím rozdílem, že funguje na dálku, je dostupná v kteroukoliv denní i noční dobu a
nemusíte jí zaměstnávat. Sice vám budou chybět její křivky, které byste obdivovali, ale aspoň budete
mít hotové veškeré papírování. Něco málo o virtuálních asistentkách obecně najdete zde.

Využijte asistentku k roztřídění vašich účtů

Znám spoustu podnikatelů, kteří si s nějakým účetnictvím hlavu nelámou. Veškeré účty mají
rozházené všude možně, a když pak nastává čas daní, tak honem hledají faktury, dodací listy,
paragony, zkrátka všechno a jsou na prášky, protože nevědí, jestli mají všecko nebo ne.
Mám dokonce kamaráda, který má celoroční účetnictví ve sportovní tašce a rok co rok přivádí svou
účetní k šílenství, když přijde, vysype jí tašku na stůl a chce udělat daně. Vzhledem k tomu, že už ho
zná, tak si zvykla, ale na nervy je z toho pokaždé.
Pokud se takovému stylu hospodaření chcete vyhnout, vyřeší to právě virtuální asistentka. Když jí
dodáte výpis plateb, udělá vám k nim faktury, nebo stačí i seznam klientů s částkami, co je potřeba
vyfakturovat. Nemusíte samozřejmě takové služby požadovat každý den, domluvte se třeba třikrát do
měsíce a máte vystaráno. Vaše účetní vám za to bude více než vděčná a nebude vás to stát tolik, jako
když budete platit klasickou asistentku za celý měsíc.

Udělejte si pořádek v databázi kontaktů

E-mail marketing je dneska klasika, žádná moderně fungující společnost se bez něj neobejde. Jenže
pro takovou činnost potřebujete databázi kontaktů, kterou je potřeba pravidelně třídit a udržovat
aktuální, jinak to nemá cenu. Spousta z vás takové třídění odkládá co nejdéle, protože na to nemá čas
nebo se jim do toho moc nechce. Jenže upřímně, k čemu je vám plno kontaktů, když je mezi nimi
spousta takových, kterým nestojíte ani za přečtení nejnovějšího newsletteru? No, a pokud si jich
nepřečte třeba 5 až 6 za sebou, tak je vám takový kontakt k ničemu. A právě na to je dobrá virtuální
asistentka, ta vám udělá pořádnou čistku a vyhází každého, kdo je líný si něco přečíst.

Všechno na co nemáte čas, zvládne vaše nová virtuální asistentka

Co si budeme říkat, moc podnikatelů si na papírování nepotrpí, ale bohužel je moc nebaví ani
zapisování schůzek a podobně. Takže pak mají každý den ve všem chaos a díky tomu, že si nic
nezapíšou, spoustu důležitých jednání prošvihnou.
S asistentkou je to super, protože vám může schůzku nejen sjednat, ale taky vám jí zapíše, takže
budete vědět, že máte být třeba druhý den v 10 hodin na úřadu atd.
Osobně se znám s několika ženami, které pracují jako virtuální asistentky a mají na starost spoustu
věcí, vedou záznamy o dodavatelích, shání informace o různých projektech, sestavují grafy, koordinují

zakázky, starají se o knihu jízd, cestovní doklady, spravují sociální sítě, datovou schránku, postarají se
vám o rezervaci v restauraci, když chcete vzít třeba milenku na romantickou večeři, zarezervují vám
hotel, letenky, vyřídí vaše telefonáty v čase, kdy si nepřejete být rušeni a podobně. Prostě jsou to
takové holky pro všechno jako každá jiná asistentka. Jiné je to jen v tom, že sedí v klidu doma a
pracují bez stresu.
Na internetu se dá virtuální asistentka sehnat snadno, stačí jen hledat. Jako vždy se zaměřte na ty
společnosti, které mají pozitivní recenze a jsou solidní.