SEO Kladno – co volit spíše, SEO nebo PPC? Výhody a možnosti obojího

  • stormsoft.cz
  • Blog
  • SEO Kladno – co volit spíše, SEO nebo PPC? Výhody a možnosti obojího

Peníze investované do reklamy dnes u řady firem tvoří nezanedbatelnou část jejich rozpočtu. České firmy utrácí za reklamu čím dál více a náklady největších gigantů často přesahují miliardu.

I jako malá firma či soukromník ale můžete s daleko menším rozpočtem dokázat hodně. SEO a PPC patří mezi reklamní odvětví, do nichž můžete investovat třeba jen pár tisíc, a přesto sklidit nemalé úspěchy. Jaké jsou výhody a rozdíly obojího? Na to se podíváme v tomto článku. 

SEO versus PPC – placené a organické výsledky vyhledávání 

Dva hlavní rozdíly mezi SEO a PPC jsou následující: placené výsledky z PPC se zobrazují nahoře na stránce (v některých případech naopak dole), ještě nad organickými výsledky, k nimž vám může dopomoci SEO.

Druhý hlavní rozdíl je ten, že organická návštěvnost ze SEO je zdarma, zatímco u PPC za každé kliknutí platíte.

Znamená to, že jsou oba přístupy v rozporu? Vůbec ne. Naopak fungují nejlépe, pakliže se vzájemně doplňují! 

Optimalizací pro vyhledávače vylepšíte svou organickou návštěvnost 

SEO má své neoddiskutovatelné přednosti, mezi něž patří především:

  •  Zvýšení povědomí o vás i vaší značce. Dlouhodobá viditelnost v organických výsledcích vyhledávačů vám jednak může získat přímé zákazníky, jednak zkrátka zajistí, že vaše jméno se otiskne do povědomí, i kdyby o něj lidé jen zavadili zrakem. Dobré organické umístění ve vyhledávačích navíc posiluje i důvěru lidí ve vás. K placeným výsledkům totiž řada lidí přistupuje s despektem.
  • Je “zdarma”. Samozřejmě, že do SEO musíte investovat buď čas a vlastní aktivitu, případně jej svěřit odborníkům, což vás bude stát peníze. Následně vám ale návštěvy nic nestojí – a navíc teoreticky nemají horní hranici.
  • Na organické výsledky kliká více lidí. Souvisí to jistě také s již zmíněnou vyšší důvěryhodností .
  • Jakmile dobrých výsledků dosáhnete, můžete si je ještě dlouho udržet. SEO je dlouhodobý proces, ale stejně dlouho, jako jej budujete, vám může přinášet své ovoce. Nebo ještě déle.

PPC cílí přesněji 

SEO Kladno

Jelikož je PPC obecně dražší nežli SEO a lidé placeným výsledkům méně věří, vyplatí se tato strategie vůbec? My věříme, že ano, a to z následujících důvodů:

  • Viditelnost na vrcholu stránky je viditelnost na vrcholu stránky. I když je k placeným výsledkům řada lidí skeptická, faktem zůstává, že se SEO se můžete na lepší pozice snažit probojovat roky. Naopak s PPC, pokud si to můžete dovolit, jste tam prakticky ihned.
  • PPC reklama vám dává více příležitostí pro uplatnění užitečných informací. Do prostoru reklamy se vám může vejít adresa vašeho podniku, telefonní číslo, cena produktů a mnoho dalšího.
  • Můžete vsadit i na obrázky. Ve výsledcích Googlu se PPC nevztahuje pouze na textové, ale i obrázkové reklamy. Reklamy  s produktovými informacemi čili Product Listing Ads (PLA) patří k mocným nástrojům, které stojí za to využít.
  • Přesnější zaměření. PPC podložené podrobnou analýzou klíčových slov i cílové skupiny dokáže divy. Můžete jím mířit podle pečlivě zvolených frází, denní či roční doby, lokality, jazyka i reakce na vaše předchozí reklamy. SEO je v tomto ohledu daleko obecnější.
  • Cena PPC není tak vysoká, jak se míní. Pokud nevedete masivní PPC kampaň, můžete i s malou počáteční investicí zaměřenou na konkrétní lokalitu či zákaznický segment vydělat nemalé peníze.

V ideálním případě se SEO s PPC vzájemně doplňují 

Máte-li tuto možnost a prostředky, rozhodně vsaďte na obojí. Výhody tohoto řešení jsou nespočetné, například:

  • Klíčová slova a jejich konverzní potenciál, které vám pomůže odhalit PPC, následně využijete v SEO.
  • Vaše celková návštěvnost se při kombinaci obou taktik podstatně navýší.
  • Příliš drahá klíčová slova či nekonverzní ale důležitá klíčová slova můžete vypustit z PPC kampaní a implementovat ve vašem SEO.
  • Oslovit můžete zákazníky v jakékoliv fázi zákaznické cesty (hledání informací, porovnávání, rozhodování, nákup atd.).

Zkrátka, kombinací SEO s PPC můžete pouze získat. Jestli vás zajímá srovnání PPC s dalším odvětvím reklamy, jímž je affiliate marketing, klikněte na tento řádek. 

Jak vidíte rozdíly mezi oběma přístupy a jejich individuální výhody vy? Pište do sekce komentářů!

Barbora Koukolová