Pátráme-li po příčinách špatného prodeje zboží a služeb na internetu, vždy začínáme revizí dotčené komerční platformy. Analýzy stránek jasně naznačují, že řadu webů českých online podnikatelů sužuje malá návštěvnost. Pojďme se inspirovat e-shopy, kde se dveře netrhnou. Co umí lépe než my?
Používáte linkbuilding?
Všimněte si, že globální hráče nejde přehlédnout. Kamkoli se vrtneme, tam se o nich píše a přes odkazy se na ně dá prokliknout. A teď se zamysleme, na kolika portálech se lidé dočtou o naší firmě a produktech? Obvykle skoro nikde. Přitom můžeme své renomé rozvíjet úplně stejně. V rámci linkbuildingu bychom měli využívat nejrůznější oborové katalogy, kam se zaregistrujeme. Když nic jiného, získáme tím zpětné odkazy vedoucí na náš web. I kdyby nás přes katalog nikdy nikdo nehledal, Google a Seznam nám za to přičtou pár bodů k dobru. Čím vyšší skóre si u nich vysloužíme, tím většímu počtu lidí náš sortiment nabídnou a přesně o to jde.
Další metou naší práce s externími odkazy mohou být například příspěvky na diskuzních fórech. Jako odborníci tam můžeme odpovídat na dotazy a formou prokliku doporučit náš výrobek, který řeší problém tazatele. Pokud na budování odkazového profilu nemáme čas, stačí oslovit SEO specialisty.
Testujete kvalitu vnitřních linků při analýze stránek?
Vnějšími prokliky svádíme část uživatelů odněkud ze sítě k nám do e-shopu. Vnitřními prokliky vytváříme něco podobného elektrickým rozvodům, kdy pomocí kabelů zavedeme do všech pokojů proud. Podívejme se například do našeho blogu. Tam bychom měli po vzoru úspěšných obchodníků publikovat odborná doporučení a poznatky. Živí-li nás, řekněme fotografování, můžeme tam formou článků poskytovat lidem návody. Třeba postup, jak si nejlépe vyfotit krajinu. Když jim k tomu v odkazech nabídneme i vhodný přístroj z našeho e-shopu, budou spokojeni. Aby interní linky fungovaly obousměrně, můžeme do produktového textu u daného fotoaparátu zabudovat proklik na článek.
Stejným způsobem koncipujeme naši vstupní stránku a rozvádíme z ní návštěvníky pomocí vnitřních odkazů na konkrétní služby. Lidem i vyhledávačům tím usnadníme orientaci a nám samotným pak stoupá pravděpodobnost objednávek.
Prodáváte slovem nebo vás propagace nezajímá?
V odstavcích výše jsme nakousli častou příčinou nízké návštěvnosti – nedostatečný linkbuilding. Chceme-li však odkazy do našeho webu vkládat, potřebujeme k jejich umístění vhodné texty. Než se pustíme do linkování, položme si nejprve kontrolní otázku. Rozumí naši zákazníci informacím, které jim předkládáme? Pokud ne, tak musíme v první řadě rezignovat na odbornou hantýrku a používat místo ní laicky srozumitelné výrazy. Další kořen uživatelského nezájmu hledejme ve formě podání. Otázka zní: Baví lidi naše texty číst? Musíme-li konstatovat, že píšeme nudně a složitě, objednáme si stejně jako naši nedostižní konkurenti copywritera. Profesionální textař zpopularizuje naše články, vymyslí poutavé nadpisy a sestaví lákavé popisy zboží. Využije přitom klíčová slova, která jsme získali při SEO analýze stránek. Díky nim vyskočí naše organická návštěvnost přes vyhledávače. Teprve po korekci propagačních textů prolinkujeme vhodná slova s relevantním obsahem.
Tolik ve zkratce k marketingovým trikům, které ovládají mistři internetového byznysu. Příčin malého zájmu o naše produkty rozeznáváme pochopitelně víc. Časté bývají také poruchy v načítání webů, fantómové chyby 404 nebo překlepy ve zdrojovém kódu. Naštěstí disponuje analýza stránek celou řadou nástrojů, pomocí nichž experti spolehlivě detekují všechny závady. Přejeme vám hodně prodejního štěstí a uvítáme zprávy o stavu vašich textů a odkazů.